FAQ

Aanmelden/Inschrijven

Nieuw dit jaar is dat de ouders via onze splinternieuwe website: http:// kzdkampvierhouten.nl hun eigen kind in kunnen inschrijven. De inschrijfperiode is kort, van 16-20 september, dus houd de berichten over het kamp goed in de gaten. Het kampgeld wordt betaald bij het inschrijven.

Let op: na het invullen van het inschrijfformulier is deelname nog niet gegarandeerd. Mocht na het inschrijven blijken dat we niet genoeg plek hebben, nemen we contact met je op. Kan je kind onverhoopt écht niet mee op kamp, wordt het kampgeld binnen vijf werkdagen teruggestort op het rekeningnummer waarvan het ook is overgemaakt. Vrees niet, dit is voorgaande jaren niet (meer) voorgekomen en we doen er alles aan om alle aangemelde kinderen mee te nemen op kamp.

Nee, dat is niet mogelijk. Communiceren via de mail is mogelijk in de bepaalde gevallen, te vinden in deze FAQ.

De betaling gaat via onze website. Er dienen voor zo’n online betaling persoonlijke gegevens te worden verwerkt. Wij gaan vanzelfsprekend vertrouwelijk met deze gegevens om. Na het kamp worden de gegevens permanent uit ons bestand verwijderd. Wij doen niets anders met deze gegevens dan noodzakelijk is voor betaling.

Dat kan. Graag horen wij dat het liefst zo spoedig mogelijk maar in ieder geval tenminste 2 weken voor aanvang van het kamp i.v.m. de kosten die we maken (levensmiddelen, bushuur, materialen etc.). Indien er later wordt afgezegd, kan het zijn dat we al kosten hebben gemaakt en wordt (slechts) een deel van het bedrag geretourneerd.

Stuur een e-mail naar: info@kzdkampvierhouten.nl . Graag in het
 onderwerp van de mail het volgende vermelden: ‘AFZEGGING KAMP’. Let op: wel tenminste 2 weken voor aanvang van het kamp i.v.m. de kosten die we maken!

Voorbereiden

Het kamp wordt gehouden in Vierhouten, het adres is Nunspeterweg 72.
 Vlak vóór het parkeerterrein van het Hotel “De Malle Jan” draai je
 linksaf het zandweggetje/bospad op (voor de boom rijd je het terrein
op en volg je het zandpad. Je zal het kamphuis dan snel zien liggen).

De paklijst is zo opgesteld zodat
 je kind alles mee heeft wat hij of zij nodig kan hebben. Bijvoorbeeld 
oude kleding voor het modderbad en gelabelde spullen. I.v.m de krappe
 ruimte in het kamphuis willen we je vragen deze paklijst aan te
 houden (paklijst).

De belangrijkste zaken zijn:


  1. Een matje, GEEN LUCHT BED (dit i.v.m. de beperkte ruimte op de
slaapzalen, luchtbedden passen NIET),

  2. Modderbad kleding die weggegooid zal worden

  3. Een opvallende handdoek

  4. Niet te veel kleding, belangrijk is dat de NAAM van je kind in de
 kleding staat

  5. Eventuele medicijnen in een apart zakje of bakje met naam van het 
kind er duidelijk op.

De volledige paklijst vind je op de pagina Benodigdheden.

Je kan dit aangeven (welke situaties wij graag willen weten staat in de volgende vraag aangegeven) op het aanmeld formulier welke je online gaat invullen. Mocht je het zijn vergeten aan te geven op het formulier, stuur dan een mail naar info@kzdkampvierhouten.nl en zet in het onderwerp: Medische zaken of/ en bijzonderheden. Vermeld graag je telefoon nummer in de mail, wij bellen je graag om het even door te spreken. In verband met inkopen en rekening kunnen houden met jullie kind, willen wij graag op voorhand horen hoe wij het beste kunnen inspelen op deze medische aanwijzingen en of bijzonderheden.

Alle bijzonderheden van je kind: verjaardag tijdens het kamp, 
buisjes in oren,  blessure, heimwee, allergie, hooikoorts, astma,
 vegetarisch, glutenvrij-dieet, lactose intolerantie, ADHD etc.
 Medicijnen verzamelen wij op een veilige centrale plek. In de 
slaapzaal kunnen pilletjes of een puffer snel zoek raken. De keuken 
past het menu aan voor mogelijke dieetwensen.

Jazeker, leuk zelfs! Op zaterdag 5 oktober organiseren we een korte bijeenkomst (kids ook welkom!) zodat wij in gelegenheid zijn om ons voor te stellen en jullie eventuele vragen kunnen stellen. Houd voor de verdere details hierover deze website en de berichtgeving via de managers in de gaten.

Heen- en Terugreis

Het 1e jaars D-kamp begint op zaterdag 26 oktober om 12:30u, het 2e
jaars D-kamp begint op dinsdag 29 oktober om 12:30u.

Met de auto. Via de bandleiding ontvangen jullie een rijschema,
 daarin staat of jullie als “rij auto” zijn ingedeeld en welke
 kinderen er met je meerijden. Ben je geen rij- ouder? Dan gaat jouw
 kind met een andere ouder mee. De verzamelplaats regelen jullie zelf.

Dit kan je bij de bandleiding aangeven. Wij als leiding zijn niet
 verantwoordelijk voor het maken en bijhouden van het rijschema.


Met de door ons geregelde tourbus. Voor de terugreis wordt er een 
bus gehuurd, alle kinderen gaan tezamen onder begeleiding van de leiding terug en 
komen tussen 19:30 en 19:45 uur boven bij HCKZ aan.
Het komen halen van je kind in Vierhouten na het kamp kan niet meer.

Het kamp begint om 12:30u, op z’n vroegst gaan de hekken van het
 terrein om 12.00 uur open. Dit in verband met onze voorbereidingen.
 Als jullie een snelle auto hebben en toch iets vroeger aankomen, kan 
je altijd een lekker kopje koffie drinken in het mooie Vierhouten.

Nee dat kan niet. In verband met vooraf berekende aantal zitplaatsen van de bus die wij moeten inhuren. Deze bus reserveren wij van te voren, hierbij houden wij rekening met het aantal kinderen dat zich inschrijft voor het kamp.

Op het kamp

Ja, dat mag maar i.v.m. aanwezige allergieën, zijn pinda’s en M&M’s
 met pinda’s en borrelnootjes niet toegestaan. De kinderen krijgen ook 
snoep op het kamp dus zullen niets tekort komen. Kiloknallers meegeven 
is echt niet nodig en energiedrankjes (Redbull ed.) zijn uit den boze.

Nee, het is niet toegestaan voor de kinderen om een mobiele telefoon
 mee te nemen. Deze kan kapot gaan of kwijtraken. Bovendien zijn we 
veel te druk met leuke spellen. Mocht het noodzakelijk zijn, kan één
 van de leiders contact met je opnemen.

 Nee, dat kan helaas niet. Wij doen de hele dag spelletjes, ook
 buiten het terrein. Een onderbreking door de komst van een ouder kan 
ons programma verstoren. Bovendien zijn er soms kinderen die wat last
 hebben van heimwee en mocht er dan een ouder (al is het van een ander
 kind) in de buurt zijn zou dit zijn of haar heimwee-gevoel kunnen 
versterken. Maar wees gerust, voor jarige kinderen maken we er altijd 
een groot feest van, mét cadeau en traktaties. Mocht het kind zelf
 iets van huis willen meenemen om uit te delen dan mag dat altijd.

Nee, er is geen winkeltje en we gaan ook niet naar een dorp, dus 
geld meegeven is niet nodig.

Gevonden voorwerpen liggen op KZ boven in het clubhuis en moeten
 binnen één week na afloop van het kamp worden opgehaald anders gaan ze
 naar het goede doel. Geef niets van waarde mee aan je kind en voorzie
 de kleding en spullen van je kind van naam. Ook altijd handig: een
 reisverzekering.

Het thema van het kamp is dit jaar: HALLOWEEN. Het is altijd 
leuk om verkleed spulletjes mee te nemen, zeker als dat in het thema 
is.

Er zijn 4 slaapzalen boven in het kamphuis, 2 grote zalen en 2
 kleinere. De jongens en meisjes hebben aparte zalen, evenals de 
leiding. Het kamphuis (afgezien van de toiletten beneden) is vanaf begin van het kamp off limits voor ouders, alleen de kids mogen naar boven de slaapzalen betreden.

Leiding

De leiding bestaat uit vrijwilligers uit het ledenbestand van HCKZ.
 Je kan ons allemaal op de club tegenkomen. Sommigen onder ons gaan al 
erg lang mee op kamp en hebben zodoende veel ervaring. Er zijn
 tenminste 8 leiders die recent een (kinder-) EHBO cursus hebben 
gedaan.